top of page

             

Rania Schoretsaniti

Fragments' Metamorphosis 

Rania Schoretsaniti’s recent works compose an experiential, symbolic installation conceived in relation to the architecture of the exhibition space, the Ottoman Baths of Trikala dating from the 16thcentury. 

 

The series “Land” of 2019-2020 forms a unique artistic diary. With the use of tesserae, the artist maps her bicycle routes by the river and the old town of Trikala, capturing fleeting images, fractions of memory of the Thessalian land. 

 

The series “Fragments” of 2020-2021, installed in an unorthodox manner as sculptures inhabiting the wall, are conglomerations of wooden units depicting trapezoids, that appear as if twisting, offering views in a variety of perspectives. The artist introduces the notions of full and void, contributing to the perpetual metamorphosis of the works, transforming the process of perception into a visual game that also necessitates bodily involvement.

 

The trapezoids, also appearing in the mosaics, morphologically refer to ladders, a reference to John Climacus. The works form a codified narrative on gradual spiritual ascent, human transcendence, the path from the earthly to the divine.

 

An older video of 2016 entitled “Sea,” an allegorical graph of the psyche, forms  an abstract comment on the fluidity of human existence. It demonstrates the need for mental uplifting and purification of the soul. A favorite topic for Schoretsaniti, it now acquires a new dynamic, as it becomes the conceptual thread of an illusionary exhibition, which unfolds into an a priori space of catharsis.

 

The exhibition “Rania Schoretsaniti: Fragments’ Metamorphosis” took place at the Twin Ottoman Baths of Trikala from June 4 to July 14, 2021

Ράνια Σχορετσανίτη

Μεταμορφώσεις Θραυσμάτων

Τα πρόσφατα έργα της Ράνιας Σχορετσανίτη συνθέτουν μια βιωματική, συμβολική εγκατάσταση σε αρχιτεκτονική συνάφεια με τον εκθεσιακό χώρο στο Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό Τρικάλων του 16ουαιώνα. 

 

Η ενότητα «Land» του 2019-2020 είναι ένα ιδιότυπο εικαστικό ημερολόγιο. Η καλλιτέχνις χαρτογραφεί με ψηφίδες τις ποδηλατικές διαδρομές της στο ποτάμι και την παλιά πόλη των Τρικάλων, αποτυπώνοντας φευγαλέες εικόνες, σπαράγματα της μνήμης από τη Θεσσαλική γη.

 

Τα έργα «Fragments» του 2020-2021, στημένα ιδιόρρυθμα ως επιτοίχια γλυπτά,  αποτελούν συμπλέγματα από ξύλινες μονάδες˙αναπαριστούν τραπέζια τα οποία μοιάζουν να περιστρέφονται, προσφέροντας προς θέαση διάφορες προοπτικές. H καλλιτέχνις εισάγει τις έννοιες του κενού και του πλήρους, συμβάλλοντας στην αέναη μεταμόρφωση των έργων, μετατρέποντας  τη διαδικασία πρόσληψης σε ένα οπτικό παιχνίδι που απαιτεί και τη σωματική εμπλοκή.

 

Τα τραπέζια, που εμφανίζονται και στα ψηφιδωτά, παραπέμπουν σχηματικά σε σκάλα, μια αναφορά στην ουρανοδρόμο κλίμακα του Ιωάννη. Τα έργα συνθέτουν μια κωδικοποιημένη αφήγηση για τη σταδιακή ψυχική άνοδο, την ανθρώπινη υπέρβαση και την πορεία από τα γήινα στο θείο.

 

Ένα παλιότερο βίντεο του 2016 με τίτλο «Θάλασσα» λειτουργεί ως αλληγορικό ψυχογράφημα διαμορφώνοντας ένα αφηρημένο σχόλιο για τη ρευστότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Προτάσσει την ανάγκη για πνευματική ανύψωση και ψυχικό εξαγνισμό, προσφιλής θεματική της Σχορετσανίτη που τώρα αποκτά νέα δυναμική καθώς αποτελεί το εννοιολογικό νήμα μιας έκθεσης η οποία ξετυλίγεται ψευδαισθησιακά σε έναν κατεξοχήν χώρο κάθαρσης.

Η έκθεση "Ράνια Σχορετσανίτη: Μεταμορφώσεις Θραυσμάτων" υλοποιήθηκε στο Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό Τρικάλων από τις 4 Ιουνίου έως τις 14 Ιουλίου, 2021

I

                             

                            

 

bottom of page