Chronicle of the Absurd


Seventeen photographers, photo-reporters, and visual artists, all using photography as their expressive medium, enter into a dialogue among themselves in a common exhibition. The show demonstrates the cross-fertilization of the fields of visual arts and photography to their common benefit.

 

The works trace out the realm of the fantastic and/or comment on the irrationality of our present world, highlighting the sense of time as an underlying theme.


The majority of the works was created specifically for this exhibition which took place at the Warehouse C, Thessaloniki Port, in April-May 2007, in the frame of the 19th International Photography Meeting.
 

Organisation & Production: TMP (Thessaloniki Museum of Photography)


Αrtists                                  Καλλιτέχνες
Annita Argyroiliopoulou         Αννίτα Αργυροηλιοπούλου
Manolis Baboussis                  Θεόδωρας Βογιατζίδης
Venia Bechraki                         Νίκος Κεσσανλής
Yannis Bechrakis                     Γιώργος Λαζόγκας
Vivetta Christouli                     Χάρης Μαύρος
Ersi Hatziargyrou                     Μανώλης Μπαμπούσης
Nikos Kessanlis                        Βένια Μπεχράκη
Giorgos Lazongas                    Γιάννης Μπεχράκης
Haris Mavros                            Άννα Σκαρλάτου
Anna Scarlatou                        Μάριος Σπηλιόπουλος
Marios Spiliopoulos                Αλέξανδρος Σταματίου

Alexandros Stamatiou            Γιάννης Στεφανάκις
Yannis Stefanakis                    Slobodanka Stupar

Slobodanka Stupar                 Nάκης Ταστσιόγλου
Nakis Tastsioglou                    Δημήτρης Τσουμπλέκας                 
Dimitris Tsoumplekas             Έρση Χατζηαργυρού
Theodoras Vogiatzidis            Βιβέττα Χριστούλη

 

 

Xρονικό του Παραλόγου

 

Δεκαεφτά φωτογράφοι, φωτορεπόρτερ και εικαστικοί καλλιτέχνες, που χρησιμοποιούν στα έργα τους τη φωτογραφία ως μέσον έκφρασης, συνδιαλέγονται μεταξύ τους σε μια κοινή έκθεση η οποία αναδεικνύει την ολοένα και μεγαλύτερη αλληλοδιαπλοκή των χώρων της φωτογραφίας και των εικαστικών, προς όφελος και των δύο κλάδων.

 

Τα έργα ανιχνεύουν το πεδίο του φανταστικού ή/και σχολιάζουν τον παραλογισμό της σύγχρονης πραγματικότητας, υπογραμμίζοντας την έννοια του χρόνου ως υπο-θέμα.

 

Η πλειοψηφία των έργων πραγματοποιήθηκε ειδικά για την έκθεση η οποία έλαβε χώρα στην Αποθήκη Γ, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τον Απρίλιο-Μάιο 2007, στο πλαίσιο της 19ης Διεθνούς Φωτογραφικής Συγκυρίας.

 

Οργάνωση & Παραγωγή: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης